Narodil sa v banskom mestečku Smolník. O jeho vyučení za organára a výrobcu hudobných nástrojov sme neobjavili podrobnejšie údaje. V 20. rokoch 19. storočia pracoval najmä v okolí Rožňavy. Neskôr, 12. októbra 1833, sa stal prešovským mešťanom.

Ján Strosz staval aj veľké organy, akým je dvojmanuálový, dvadsaťštyriregistrový organ pre katedrálu v Rožňave, ktorý postavil r. 1829 do starej organovej skrine. Nástrojovú časť vymenil r. 1901 Jozef Hardoník (dispozíciu Stroszovho organa nepoznáme). R. 1834 J. Strosz vypracoval návrh na opravu tridsaťregistrového organa v Dóme sv. Alžbety v Košiciach, ktorý bol po povodni r. 1813 a po zemetrasení r. 1834 vážne poškodený. Z jeho tvorby sa zachovalo niekoľko malých, bezpedálových organov. Tieto nástroje majú s výnimkou organa v r. kat. kostole v Rudníku klaviatúru na zadnej stene. Manuálové rozsahy nezodpovedajú dobe vzniku a vo väčšine prípadov sú C – c3 s krátkou spodnou oktávou, 45 klávesov a tónov. Jedine pri nástroji pre ref. kostol v Drahňove zodpovedá manuálový rozsah vtedajšiemu štandardu C – f3 chromaticky. Rovnako dispozície pri najmenších nástrojoch vychádzajú z barokových dispozičných zvyklostí, len s jedným registrom v základnej (osemstopovej) polohe. Tento register má drevené kryté píšťaly. V šesťregistrových nástrojoch nájdeme dva štvorstopové registre, a to Principál 4´ a Flautu minor 4´. Oproti barokovým zvyklostiam má Flauta minor drevené otvorené píšťaly. Ďalšie tri registre patria k principálovému zboru a sú v polohe 2´, 1 1/3´, 1´. Oba najvyššie položené registre repetujú oktávovou repetíciou na c2. Len štvorregistrový prenosný (procesiový) pozitív v Kaplnke sv. Kríža v Prešove má registre v polohe 8´, 4´, 2´ a korunu tvorí dvojradová Mixtúra. Dva najhlbšie položené registre majú drevené kryté píšťaly, jediný rozdiel oproti starším príkladom je v tom, že píšťaly Flauty minor v štvorstopovej polohe majú od c2 drevené otvorené píšťaly. Dva väčšie zachované nástroje (Drahňov a Rudník) majú zhodne po osem registrov. V Rudníku sú v základnej polohe dva registre (Flauta maior 8´ a Portunál 8´), tri sú v štvorstopovej polohe (Principál 4´, Flauta amabilis 4´ a Roh kamzičí 4´), po jednom v polohe 2 2/3´ a 2´ (Kvinta a Oktáva). Zvukovú korunu nástroja tvorí trojzborová Mixtúra. Podobná je aj dispozícia nástroja v Drahňove, len je posilnená základná, osemstopová poloha, v ktorej sú až tri registre, na úkor štvorstopovej polohy, v ktorej sú len dva registre. Ostatné registre sú zhodné, s tým rozdielom, že v Drahňove má Mixtúra len dva zbory. V šesťregistrových nástrojoch v Kurove a Zlatom sa v sokloch skríň zachovali pôvodné jednofaldové klinové mechy na ťahanie remeňmi. V oboch prípadoch sú mechy umiestnené nad sebou a prirodzene orientované opačne. V pozitíve v Prešove je v sokli skrine dvojitý zásobný mech s čerpacím mechom klinovým. V dvoch osemregistrových nástrojoch v Drahňove a v Rudníku sú mechy umiestnené mimo organovej skrine v samostatnej skrini mechov. Nástroj v Rudníku má určite nepôvodný mech (plavákový), v Drahňove je jednoduchý zásobný mech s čerpacím mechom klinovým.

Väčšina Stroszových nástrojov je signovaná na papierových lístkoch nalepených v organovej skrini (Prešov, Rudník) alebo vo ventilovej komore (Zlaté). Všetky nápisy sú nemecké. Na nástroji v Drahňove je nad manuálovou klaviatúrou umiestnený oválny firemný štítok, taktiež s nemeckým textom.

Error: Disk full (/tmp/#sql_52e9_0.MAI); waiting for someone to free some space... (errno: 28 "No space left on device")