Okolo polovice 17. storočia pôsobil v Trnave. Pri stavbe organov viackrát spolupracoval s ďalším trnavským organárom tohoto obdobia Johannom Baierom (Baerom, Paierom). V roku 1648 spolu opravali a premiestnili na iné miesto veľký organ v prešporskom dóme. V roku 1655 postavili nový organ Žiline, pričom nie je uvedené, o ktorý kostol išlo. Ďalší organ postavili v roku 1656 v ev. kostole v Banskej Bystrici. Aj tu E. Szórádová uvádza len, že išlo o ev. kostol, a že organ mal 16 registrov, čo nie je celkom presná informácia.a Z Hudecovej publikácie Hudba v Banskej Bystrici vieme, že išlo o „slovenský" kostol (v súčasnosti r. kat. Kostol  Povýšenia sv. Kríža). Zmluva bola podpísaná 10. júna 1656. Tu je uvedená aj presná dispozícia – znejúcich registrov je na manuáli a pedáli len trinásť, ďalšie dva „registre“ sú zvukové hračky: Tympana, Cantum avium, a posledným „registrom“ je Tremulant.b

Autor textu: Marian Alojz Mayer


POZNÁMKY

Texty a obrazový materiál je chránený autorským zákonom. Ich šírenie vyžaduje súhlas oprávneného nositeľa autorských práv, ktorým je Hudobné centrum.
© Hudobné centrum (organy.hc.sk)